Jak wyświetlić tabelę mieszkań w wyszukiwarce Google? Praktyczne podejście dla właścicieli nieruchomości

jak wyświetlić tabelę mieszkań w wyszukiwarce google

Wyszukiwarka Google pozwala wyróżnić stronę internetową na wiele, różnych sposobów. Jednak fragmenty polecane — Google Rich Snippets — w tabelach HTML mogą jeszcze lepiej zaprezentować potencjalnym użytkownikom największe walory witryny i zwiększyć jej atrakcyjność. Rich Snippets w tabelach HTML przyczynią się do odciągnięcia ruchu od konkurencji i pozbawić ją wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Wszystko to sprawi, że Twoja strona ma szansę na osiągniecie ogromnego sukcesu!

 

Tabele HTML jako Google Rich Snippets

Pod koniec roku 1993 Dave Ragget — angielski specjalista komputerowy — zaproponował przejście na cyfrowe wyświetlanie znaczników schematów tabeli i zawartych w nich danych z wykorzystaniem rolek i kolumn. Już rok później W3C zostało przyjęte jako standard, co wynikało ze współpracy MIT i CERN. Swój udział w całym procesie miała także Komisja Europejska oraz DARPA.

 

Już kilka lat później, bo w roku 2007, można było zauważyć pojawienie się dodatkowych elementów w wynikach wyszukiwania Google. Specyficzna struktura została ponownie rozwinięta dziesięć lat później — w 2017 roku. Obecnie obejmuje ona wiele, różnych fragmentów rozszerzonych (Rich Snippets). Mogą to być np. informacje dotyczące lotów, wydarzeń sportowych, przepisów kulinarnych i wiele innych.

 

Dla Google — już od 2007 roku — tabele HTML stanowiły samodzielny element, który wzbogacał wyniki wyszukiwania SERP. Pojawił się jednak problem w kwestii odróżnienia „dobrej” tabeli od „złej”, która może wprowadzać w błąd. Właśnie dlatego Google zaczęło eksperymentować z „uczeniem maszynowym”, które ostatecznie zostało włączone do algorytmów. Metodą prób i błędów programiści znaleźli sposób na nauczenie algorytmu samodzielnego przedstawiania wartościowych tabel, uwzględniając przy tym dużą dokładność. Dzięki temu miliardy tabel HTML zostały „przesiane”.

 

tabela screen

 

Zdobywanie Rich Snippets

W tym momencie, wdrożenie Rich Snippets może wydawać Ci się spełnieniem marzeń. Jednak nie jest to takie proste. Nie da się wdrożyć Rich Snippets zgodnie z instrukcją, która ma zagwarantować uzyskanie najlepszych wyników. Pamiętaj, że samo Google ciągle sprawdza rozszerzone fragmenty za pomocą wcześniej wspomnianego algorytmu — uczenia maszynowego. W jaki sposób możesz więc zdobyć cenny Snippet? Oto kilka możliwości!

 

Tylko wybrane zapytania wyświetlą fragment z odpowiedzią

Jeśli chcesz zdobyć snippet, musisz znaleźć sposób na to, by zapytanie w wyszukiwarce Google uruchamiało dany fragment. Pamiętaj jednak, że nawet to nie gwarantuje 100% sukcesu. Można przyjąć, że jeśli 3 – 4 pierwsze wyniki wyszukiwania są zakwalifikowane do fragmentu polecanego, to algorytm zinterpretuje je poprawnie. Oznacza to, że będziesz musiał zmierzyć się z konkurencją. Pamiętaj także, że pierwotnym zadaniem rich snippets było umożliwienie użytkownikowi szybkiego znalezienia tego, czego szuka.

 

Google generuje polecane tabele bazujące na wynikach z pierwszej strony

Pierwszy SERP zawiera najbardziej pomocne i najdokładniejsze wyniki wyszukiwania. Jeśli więc ma być wyświetlony podgląd fragmentu rozszerzonego, musi on zostać pobrany z pierwszych 10 wyników. Tyczy się to wszystkich typów fragmentów polecanych. Jeśli więc np. działasz w branży deweloperskiej, to musisz sprawić, by Twoja strona znalazła się w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu zakwalifikujesz się do fragmentu polecanego.

 

Polecane fragmenty są aktualizowane kwartalnie

Oczywiście kwartalne aktualizowanie nie jest pewne, ale prawdopodobne. Niektóre fragmenty mogą zmieniać się nawet w przeciągu kilku tygodni. Warto jednak zauważyć, że częstotliwość ta może się zmniejszać, gdyż algorytmy Google są coraz skuteczniejsze. Nawet jeśli teraz wprowadzisz jakiekolwiek zmiany na swojej stronie i spróbujesz wybić się na tle konkurencji np. w branży deweloperskiej, to miej na uwadze to, że rezultaty przyjdą nieco później. Czas oczekiwania będzie różny w zależności od tego, czy Twoje zmiany były skuteczny, czy też nie.

 

Relacja semantyczna

Musisz zrozumieć, jaką rolę spełnia tabela HTML w zdobywaniu Rich Snippets. Czy możesz jej użyć jako zamiennika do opisania całej strony? Jaki jest jej związek z tematem Twojej witryny? Pamiętaj, że Google stara się wybierać jedynie te tabele, które są możliwie najlepszą odpowiedzią na dane zapytanie. Podział tematów w niektórych przypadkach może okazać się więc pomocny.

 

Treść otaczająca

Musisz wiedzieć, że same tabele nie znaczą zbyt wiele. Sposób działania algorytmów Google opiera się na przyglądaniu się „treści otaczającej”. Mowa tu o kodzie HTML, nagłówkach, spisie treści czy obrazkach. Wykorzystaj te elementy podczas przygotowywania własnych tabel.

 

Nie powielaj treści i danych

Umieszczanie danych w tabeli, a także dokładnie tych samych danych w inny miejscu na stronie nie działa na Twoją korzyść. Pamiętaj, że jeśli algorytm nie będzie mógł wybrać któregoś z rozwiązań, najpewniej nie wybierze nic.

 

Rozmiar i proporcje tabeli

Tabele o dziwnych i nieregularnych proporcjach nadal są czytane przez Google, aczkolwiek dość często są one po prostu pomijane. Wymyśl więc sposób na przygotowanie tabeli proporcjonalnej i symetrycznej. Jeśli Ci się to nie uda, zawsze możesz podzielić tabelę na dwie części lub uwzględnić tylko najważniejsze dane. Pamiętaj, że one również powinny mieć podobny charakter, by uniknąć nieregularności.

 

Kolumny z pojedynczymi tematami

Pamiętaj, że dwie lub więcej kolumn z podobnymi tematami i fragmentami w wynikach wyszukiwania nie jest dobrym rozwiązaniem. Algorytmy nie są na tyle zaawansowane, by móc rozróżnić wewnętrzne podmioty. Utrzymaj więc tabele w jednym temacie — od początku do końca.

 

Nowość od Google — Projekt Sowa

Korzystanie z tabel można znacznie poprawić optymalizację pod kątem wyszukiwarek. Okazuje się, że od teraz będzie to jeszcze łatwiejsze. Na przełomie kwietnia i maja Google ogłosiło, że podejmuje działania pod kątem zwalczania nieprawdziwych informacji zawartych w tabelach i wynikach wyszukiwania. Całe przedsięwzięcie zostało nazwane „Project Owl” czyli Projekt Sowa.

 

Google zadecydowało, że to opinie użytkowników mają większą wartość, a w związku z tym cały interfejs SERP został zmodyfikowany i uzupełniony o dodatkowe funkcje. Jedną z nich jest, chociażby możliwość oceniania polecanych fragmentów przez użytkowników.

 

Jeśli klikniesz opcję „feedback” pojawi Ci się okno z nowymi możliwościami. Czy więc musisz się martwić? Okazuje się, że nie do końca. Pojedyncza opinia użytkownika nie ma bezpośredniego wpływu na ranking Google.

 

Podsumowując, trudno stwierdzić, jak dalej potoczą się eksperymenty Google z Rich Snippets i tabelami HTML. Istnieje grono użytkowników, którzy szanują konkurencję i nie chcą łamać zasad etycznych, ale są też i tacy, którzy nie będą zawracać sobie nimi głowy. Wówczas będą oni spamować kolejny, polecany fragment, nad którym ciężko pracowałeś.