Sprawdź, jak chatbot może poprawić komunikację z Twoją marką!

chatbot - w jaki sposób poprawi komunikację z twoją marką

Komunikacja z klientami jest kluczem do sukcesu Twojej firmy. Dzięki niej możesz zbudować swój wizerunek i wyróżnić się na tle konkurencji. Jeśli jednak:

  • masz problem ze sprawnymi i szybkimi odpowiedziami na wiadomości klientów;
  • otrzymujesz wiadomości, które są powtarzalne;
  • masz wrażenie, że komunikacja z Twoimi klientami nie stoi na najwyższym poziomie.

 

Wówczas idealnym rozwiązaniem może okazać się chatbot. To właśnie on pozwoli Ci na zautomatyzowanie procesów komunikacyjnych z klientami, a także pozwoli odetchnąć Twoim pracownikom. Chatboty, które konfigurujemy, zostały zaprojektowane po to, by zrealizować wszystkie założenia komunikacyjne, jakie stawiasz przed własną marką. Ciekawe, niebanalne i – co najważniejsze – efektywne rozwiązanie będzie wspierać Ciebie i Twoich klientów przez 24/7!

 

Czy jesteś świadomy tego, że…?

Poznanie persony Twojego klienta jest podstawowym zadaniem podczas tworzenia strategii komunikacyjnej. Jednak czy masz świadomość tego, że:

  • aż 62% konsumentów jasno wskazuje na to, że woli korzystać z chatbota, niż czekać na dostępność pracownika?
  • aż 53% klientów twierdzi, że długie oczekiwanie na odpowiedź jest najbardziej frustrujące i zniechęca ich to do dalszej interakcji z marką?
  • aż 64% internautów ceni sobie dostępność obsługi klienta przez 24/7?
  • aż 74% użytkowników jasno deklaruje, że wolą korzystać z chatbota podczas poszukiwania odpowiedzi na konkretne pytanie?
  • aż 82% klientów uważa, że podczas kontaktu z marką najważniejsze jest uzyskanie szybkiej i konkretnej odpowiedzi?

 

czy wiesz, że

 

Finalnie, musisz mieć także świadomość tego, że poziom satysfakcji internautów, podczas kontaktu z chatbotami wynosi aż 87%!1

Jak więc możesz zauważyć, dane statystyczne jasno wskazują, że współczesny użytkownik Internetu ceni sobie jakość, szybkość i precyzję i to właśnie skłania go do zbudowania zaufania w odniesieniu do konkretnej marki.

 

Dlaczego Twoja strategia komunikacji marki może być nieefektywna?

Każda firma obecnie mierzy się z ogromnym wyzwaniem komunikacyjnym. Oczekiwania potencjalnych klientów stale rosną – spodziewają się oni szybkich, sprawnych i konkretnych odpowiedzi, które przekonają ich do tego, że nawiązując z Tobą współpracę, podejmują dobrą decyzję. Z pewnością udało Ci się zauważyć, że prawie każdy z internautów obecnie wyznaje model „TU i TERAZ” oczekując od Ciebie jak najszybszej reakcji. Musisz również mieć świadomość, że im sprawniej udzielisz odpowiedzi na poszczególne pytania, tym większe zbudujesz zaufanie i przyciągniesz do siebie jeszcze więcej klientów. Opracowując strategię komunikacji, określiłeś już cele biznesowe, prawdopodobnie przeprowadziłeś także analizę SWOT i poznałeś personę swojego odbiorcy. Jeśli jednak założone wcześniej cele nie są realizowane, a Ty czujesz, że komunikacja Twojej marki nie stoi na najwyższym poziomie, wówczas musisz rozważyć następujące kwestie:

  • czy Twoi pracownicy odpowiedzialni za obsługę klienta są dostępni w godzinach, w których piszą Twoi klienci?
  • czy wytypowałeś odpowiednie kanały komunikacji z klientem?
  • czy rozwiązujesz problemy swoich klientów w czasie bieżącym?

 

Jeśli na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś „NIE”, wówczas Twoja komunikacja wymaga odpowiednich automatyzacji. Właśnie na tym etapie, z pomocą przychodzą chatboty!

 

koncepcja sztucznej inteligencji ai chatbot

 

Czym są chatboty?

Chatboty są niczym innym, jak tylko specjalnie zaprojektowanym oprogramowaniem, które automatyzuje kontakt. Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że fizyczni pracownicy, którzy mieliby odpowiadać na wiadomości, nie mogą pochwalić się aż taką efektywnością, a ich zatrudnienie może być całkowicie nieopłacalne dla Twojego biznesu. Chatbot pozwala Ci całkowicie zautomatyzować proces komunikacji z klientem i może stać się Twoim najlepszym partnerem na drodze do sukcesu. Chatboty są zaprojektowane w taki sposób, by:

  • odpowiadać na pytania Twoich klientów w czasie rzeczywistym.
  • podnieść poziom obsługi klienta;
  • obsługiwać rezerwacje, zamówienia, a nawet prezentować ofertę Twojej firmy;
  • realizować cele biznesowe.

 

Chatboty działają w wyjątkowo efektywny i prosty sposób. Możesz je bez większych problemów skonfigurować w Messengerze, a następnie połączyć ze swoją stroną internetową. Chatboty pozwalają Ci ustawić automatyczne wiadomości celem powitania klientów i zachęcenia ich np. do kontaktu telefonicznego. Dodatkowo możesz skonfigurować gotowe pytania – najczęściej zadawane przez klientów – oraz odpowiedzi. Pamiętaj, że każda wiadomość może odsyłać rozmówcę do kolejnego bloku czy adresu www. W komunikatach chatbot może przysłać zdjęcia, galerie czy inne pliki. Istotną funkcją jest jednak panel sztucznej inteligencji (Al), gdzie możesz ustawić frazy kluczowe, na które chatbot będzie reagował wcześniej utworzonymi blokami. Co jest jednak najważniejsze, chatboty skutecznie kreują pozytywne doświadczenie użytkownika, który zdecydował się wejść w interakcję z Twoją marką. Możliwości chatbotów są nieograniczone, a wizerunek Twojej firmy może na automatyzacji tego procesu wiele zyskać. Dzięki nim możliwe jest kreowanie niebanalnego dialogu z potencjalnym konsumentem, a dodatkowo zredukowanie wydatków przedsiębiorstwa.

 

Jak chatboty spełnią oczekiwania Twoich klientów?

Zastanawiasz się, czy faktycznie powinieneś skorzystać z pomocy chatbotów podczas kontaktu z klientami? Być może masz pewne obawy co do ich wdrożenia i efektywności?

 

Musisz wiedzieć, że komunikacja z klientem jest jednym z największych wyzwań, z jakim mierzą się obecnie firmy. Niestety, ale przeciętny internauta nie cechuje się cierpliwością, a jego oczekiwania stale rosną. Twoja marka musi więc stawiać na rozwiązania efektywne, opłacalne, a także zautomatyzowane, by jej wizerunek stale zyskiwał na znaczeniu. Właśnie dlatego chatboty mogą być dla Ciebie jednym z najlepszych rozwiązań. Wyróżniają się one:

  • pełnym profesjonalizmem podczas interakcji z potencjalnym klientem;
  • automatyzacją procesów powtarzalnych;
  • niebanalnymi i atrakcyjnymi formatami w zakresie prowadzenia rozmów;
  • dostępnością przez cały czas;
  • spójną komunikacją;
  • zapamiętywaniem preferencji Twoich klientów i możliwością tworzenia spersonalizowanych komunikatów.

 

Chatboty pomocą Ci zwiększyć zaangażowanie klienta podczas interakcji z Twoją marką, co przełoży się na jego pozytywne doświadczenia. W ten sposób Twoja firma może wykazać się indywidualnym i w pełni profesjonalnym podejściem. Dodatkową możliwością – a także największą zaletą – chatbotów jest to, że mogą one obsługiwać wiele kanałów komunikacji. Możesz połączyć je z popularnymi komunikatorami jak np. Messenger czy Instagram Direct Messages. Wykorzystanie chatbotów niesie więc za sobą nieskończenie wiele zalet, które przełożą się na optymalizację procesów biznesowych oraz komunikacyjnych. Ich wdrożenie i programowanie nie sprawia większych problemów, a Twoi klienci z całą pewnością docenią sobie szybkie i sprawne odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Chatboty pomogą Ci jeszcze lepiej rozwijać swoją markę i budować większe zaufanie wśród internautów. To przyszłościowe rozwiązanie, stanie się Twoim najlepszym partnerem w rozwoju biznesu.

 

chatbot

 

Sprawdź dostępne chatboty!

Przy projektowaniu chatbotów kierujemy się przede wszystkim tym, by odpowiadał on na konkretne potrzeby naszych klientów. Każda marka i każdy biznes mają swoje wyznaczniki, a automatyzacja komunikacji musi realizować konkretne założenia. Poznaj więc nasze chatboty i sprawdź, który spełnia Twoje oczekiwania!

 

1. Chatbot zadaniowy na stronie internetowej

Chatbot zadaniowy ma realizować jasno określony cel – odpowiadać na najczęstsze pytania klientów. Zwykle korzystają one z prostego schematu odpowiedzi, który możesz samodzielnie skonfigurować. Takich chatbot może również zaprezentować Twoją ofertę i np. przedstawić klientom dostępne lokale.

 

2. Chatbot konwersacyjny w Messengerze

Chatbot konwersacyjny został zaprogramowany w taki sposób, by “uczył się” na bazie przeprowadzanych rozmów. Mogą one symulować rzeczywistą rozmowę i zapamiętywać preferencje Twoich klientów. Dzięki temu mogą prezentować one bardziej spersonalizowaną ofertę.

 

Jak możesz wykorzystać chatbota w Twoim biznesie?

Jeśli planujesz usprawnienie komunikacji swojej marki, wówczas automatyzacja pewnych procesów może Ci w tym pomóc. Chatboty tak naprawdę dają nieograniczone możliwości ich wykorzystania, w zależności od branży, w której działasz. Przede wszystkim, możesz skorzystać z pomocy chatbota, jeśli działasz w branży deweloperskiej. Wówczas chatbot przejmie na siebie np. prezentowanie oferty dostępnych lokali, a także będzie sprawdzał ich dostępność. Może on również zapamiętać preferencje Twoich klientów i sugerować im lokale o zbliżonych parametrach. Oprogramowanie to może ustalić za Ciebie termin spotkań z klientem oraz przejąć na siebie ewentualne reklamacje, udzielać odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów oraz przyczynić się do kreowania pozytywnego wizerunku wśród konsumentów! Można śmiało powiedzieć, że to właśnie chatboty są przyszłością marketingu i strategii komunikacyjnej poszczególnych marek.

 

 

1 https://www.tidio.com/blog/chatbot-statistics/