Nowość od Google, czyli Google Bard – jak wykorzystać go w branży deweloperskiej?

jak wykorzystać Google Bard w branży deweloperskiej

Google Bard to innowacyjne narzędzie, które zostało uruchomione przez Google, jako odpowiedź na rosnącą popularność ChatGPT i innych chatbotów. Google Bard ma symulować rozmowy z człowiekiem, dzięki procesowi maszynowego uczenia się oraz przetwarzania kombinacji języka naturalnego. Jak więc można to rewolucyjne narzędzie wykorzystać w branży deweloperskiej?

 

Czym dokładnie jest Google Bard?

Od momentu kiedy na rynku pojawił się ChatGPT, wypuszczony przez OpenAl, Google zdecydowało się na niego odpowiedzieć, kreując narzędzie, jakim jest Google Bard. W dalszym ciągu pozostaje ono w fazie intensywnych testów i eksperymentów.

Google Bard to kolejny chatbot oparty na działaniu sztucznej inteligencji. Jednak jego zadaniem jest pomoc w eksplorowaniu tematów z różnych dziedzin. Jednym słowem, ma on wygenerować konkretne i precyzyjne odpowiedzi na pytania, które wpisywane są przez użytkowników w wyszukiwarkę Google i nie tylko.

Bard działa na zasadzie technologii LaMDA oraz architektury sieci neuronowej Transformer firmy Google. Ta struktura jest także podstawą działania np. ChatGPT 3.5.

Google Bard to narzędzie, które umożliwia przejrzystą i dość prostą współpracę ze sztuczną inteligencją. To z kolei sprawia, że stał się on wyjątkowo ciekawym „partnerem” pomagającym w rozwoju biznesu z różnych branż, a w szczególności z branży deweloperskiej.

 

Google Bard screen

 

Jakie są najważniejsze funkcje Google Bard?

Choć Google Bard nadal pozostaje w fazie rozwoju, to jednak narzędzie to zdążyło się już wiele nauczyć. Wśród jego najważniejszych funkcji można wymienić:

  • postępowanie zgodnie z instrukcjami i spełnianie próśb użytkowników;
  • umiejętność sformułowania wyczerpującej odpowiedzi na trudne i często nieoczywiste pytania;
  • generowanie unikalnych, kreatywnych formatów tekstowych jak np. e-maili, artykułów blogowych, czy postów w mediach społecznościowych.

Z pewnością w niedalekiej przyszłości Google Bard zaoferuje swoim użytkownikom znacznie większych wachlarz możliwości. Ciągle są bowiem prowadzone prace nad udoskonaleniem tego narzędzia i dostosowaniem go do współczesnych potrzeb.

 

Jak można wykorzystać Google Bard w branży deweloperskiej?

Google Bard to nowa technologia al. Jest ona w stanie analizować teksty o dużej objętości, przewidywać słowa, a następnie generować odpowiedzi podobne do tych, które mogłyby zostać udzielone przez ludzi.

Najważniejsze wydaje się jednak to, że Google Bard został zaprogramowany w taki sposób, by udzielać odpowiedzi w czasie rzeczywistym. Bierze on pod uwagę kontekst zapytania, poprzednie wypowiedzi, a także sam temat.

Branża deweloperska może wykorzystać Google Bard na różne sposoby. Daje on wiele możliwości, które są w stanie zwiększyć zainteresowanie potencjalnego klienta i zaangażować go do większego kontaktu z marką.

Oto kilka przykładów, na wykorzystanie Google Bard w branży inwestycji mieszkaniowych:

 

Obsługa klienta

W branży deweloperskiej obsługa klienta ma największe znaczenie. Zapytania o konkretne nieruchomości, prośby o spotkanie czy polecenie mieszkania napływają przez całą dobę. Google Bard może przejąć na siebie kontakt z klientem i spełniać rolę asystenta, który dostępny jest przez 24h na dobę. Google Bard może także rozwiązywać problemy techniczne, które użytkownicy napotkają na stronie klienta. Co ciekawe, narzędzie jest także w stanie tłumaczyć różne języki, więc pomoże dotrzeć do klientów zza granicy. Bard opowie na zapytania w wyczerpujący sposób, co może zwiększyć satysfakcję klienta z kontaktu ze stroną.

 

Prowadzenie analiz rynku

Inwestycje mieszkaniowe wymagają od deweloperów nieustannej analizy rynku i prognozowania dynamicznych zdarzeń z zakresu nieruchomości. Google Bard może ich z tego w prosty sposób wyręczyć. Narzędzie to jest w stanie przeprowadzić badanie rynku, a następnie przeanalizować rezultaty tak, by dostarczyć gotowe wyniki.

 

Działania marketingowe i promocyjne

Google Bard jest w stanie tworzyć angażujące i kreatywne treści z każdej dziedziny tematycznej. Przy jego pomocy można wykreować artykuły blogowe, teksty marketingowe, a także posty w mediach społecznościowych.

Powyższe przykłady, to tylko niektóre ze sposobów na to, jak można wykorzystać Google Bard w branży deweloperskiej. Potencjał tego narzędzia jest ogromny, a wkrótce jego funkcjonalność może się znacznie zwiększyć.

 

Jak deweloperzy mogą wykorzystać Google Bard przy tworzeniu wizytówki Google?

Każda firma obecnie posiada wizytówkę w Google. Jest to jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych, które pozwala klientom na jeszcze łatwiejsze znalezienie usługodawcy.

To właśnie widoczność w wyszukiwarce Google jest obecnie miarę sukcesu każdego przedsiębiorstwa. W branży deweloperskiej konkurencja jest wyjątkowo intensywna. Uzyskanie jak największej liczby wyświetleń wizytówki, jest więc na przysłowiową wagę złota. By tak się stało, niezbędne jest jej odpowiednie przygotowanie i zadbanie o precyzyjny, aczkolwiek unikalny content.

Google Bard umożliwia tworzenie angażujących treści, które w prosty sposób można wykorzystać podczas kreowania wizytówki Google. Dzięki jego pomocy deweloperzy mogą:

  • stworzyć interesujące, precyzyjne i SEO-friendly opisy usług i produktów;
  • stworzyć unikalną grafikę, która przedstawi oferty mieszkaniowe w intrygujący sposób;
  • przetłumaczyć treść wizytówki Google na inne języki.

Warto jednak mieć na uwadze to, że Google Bard to narzędzie, które nie jest doskonałe. Wobec tego, deweloperzy podczas kreowania wizytówki w Google przy pomocy tego narzędzia, muszą sprawdzać, czy są one zgodne z wytycznymi. Warto także kontrolować pojawienie się nowoczesnych funkcji, które mogą znacznie ułatwić pracę z Google Bard.

 

Jaka jest przyszłość Google Bard?

Na ten moment nie da się zbyt wiele powiedzieć o przyszłości Google Bard. Jednak ostatnia wypowiedź prezesa – Sundar Pichai jasno wskazuje na to, że narzędzie to może stać się jedynie jedną z funkcji wyszukiwania w Google. Faktem jest, że Google Bard nie zastąpi samej wyszukiwarki, ale może wzbogacić ją o kolejną, unikalną funkcję. Dzięki niej użytkownicy otrzymają dostęp do aktualnych informacji.

Z perspektywy branży deweloperskiej, Google Bard może znacznie wpłynąć na poprawę jakości obsługi klienta, a także zwiększyć konwersję na własnej stronie z nieruchomościami oraz poprawić widoczność wizytówki Google.

Jednym słowem, deweloperzy mogą z niecierpliwością oczekiwać na kolejne funkcje Google Brad, zaś przeciętni użytkownicy powinni się oswoić z jego obecnością w wyszukiwarce.