Dobór platformy reklamowej do inwestycji

Dobór platformy reklamowej do inwestycji

Sposoby promowania inwestycji mieszkaniowych przez deweloperów w ciągu kilku ostatnich lat diametralnie się zmieniły. Kiedyś wystarczyło jedno ogłoszenie w gazecie, trochę ulotek, kilka poleceń oraz tablica z informacjami o inwestycji na płocie przed placem budowy. W biurach nieruchomości klienci mogli obejrzeć trójwymiarowe makiety osiedli, a miejsca na reklamy zewnętrzne były rezerwowane na kilka lat wprzód. Dziś promocja nieruchomości wygląda całkiem inaczej. Głównym medium reklamowym stał się Internet, a platformy, strony www oraz media społecznościowe podstawowym czynnikiem przyciągającym potencjalnych klientów. To właśnie dzięki takim kanałom jak Google, YouTube, Facebook, czy też Instagram deweloperzy pozyskują dzisiaj najwięcej osób zainteresowanych inwestycją w zakup nieruchomości. 

Wiemy, że firmy deweloperskie nieustannie rozszerzają swoją aktywność w Internecie, wiemy również, jak ciężko w dzisiejszych czasach jest przyciągnąć do siebie i swojej marki potencjalnych klientów. Pomimo tego, że nieustannie staramy się kompleksowo obsługiwać deweloperów i inwestorów na każdym etapie inwestycji, wciąż zdarza nam się natrafiać na nieskoordynowane działania bez strategii oraz kanały nie zabudżetowane zgodnie z ich potencjałem. Radio, prasa, czy imprezy branżowe co prawda są dostępne, jednak nie są już w stanie zagwarantować tak wysokiego zainteresowania ofertą, jak kiedyś. Dziś większość biznesów przenosi się do Internetu.

Jeżeli zastanawiasz się nad formą swojej promocji na pierwszym planie postaw Internet i media społecznościowe. Z poniższego tekstu dowiesz się, jakie platformy reklamowe możesz skutecznie wykorzystać do promocji swoich inwestycji.

 

Marketing internetowy inwestycji mieszkaniowych

W branży deweloperskiej liczy się przede wszystkim skuteczna sprzedaż mieszkań. Niegdyś nieruchomości sprzedawały się jak świeże bułeczki, teraz jest duże spowolnienie, ze względu na inflacje i wysokie stopy procentowe, które obniżają zdolność kredytową. Jeżeli więc nie zadbasz o odpowiednie eksponowanie swojej firmy, nie zainteresujesz potencjalnych klientów, a co za tym idzie, nie osiągniesz wysokich wyników sprzedażowych. Skuteczność możesz jednak zwiększyć poprzez inwestycję w marketing internetowy.

Reklama i promocja nieruchomości w Internecie są bardzo elastyczne i dają mnóstwo możliwości. Użytkownicy Internetu to obecnie największa grupa osób zainteresowanych zakupem mieszkań w określonej lokalizacji. Najwięcej informacji na temat nieruchomości pozyskują z portali nieruchomościowych, z których przechodzą już na dedykowane inwestycjom witryny. Strony deweloperów muszą być zatem pełne nie tylko szczegółowych informacji na temat realizowanych inwestycji, ale także urozmaicone różnymi elementami CTA, np. kontaktem ze sprzedawcą.

 

Najlepsze kanały reklamowe dla Deweloperów

Bez względu na to, jakim dysponujesz budżetem, w bardzo prosty sposób możesz odnaleźć swoje własne miejsce w Internecie. Wszystko zależy bowiem od Twoich potrzeb i tego, jakiego typu inwestycję planujesz. Nie musisz koniecznie korzystać ze wszystkich platform reklamowych, aby skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów, czasem wystarczy tylko jedno bądź dwa media oraz dobra strategia.

 

Kampanie Google Ads

Jedną z najskuteczniejszych (płatnych) platform reklamowych, o których już dość często wspominaliśmy w naszej bazie wiedzy, jest Google. Kampanie Google Ads (dawniej AdWords) umożliwiają wyświetlanie reklam tekstowych, produktowych, graficznych oraz wideo. Dzięki nim możesz dotrzeć do określonej grupy odbiorców, którzy w danym momencie są zainteresowani Twoimi produktami – w tym przypadku nieruchomościami. 

Pod względem skuteczności płatne platformy reklamowe są dużo bardziej użyteczne. Dzięki nim możesz kierować reklamy do odbiorców o konkretnych zainteresowaniach, o podobnych zainteresowaniach, do niestandardowych odbiorców, czy też do odbiorców na rynku (nieruchomości). Pamiętaj jednak, że jeżeli korzystasz z tej formy promocji, powinieneś zadbać w tym samym czasie również o SEO – gdy Twoja kampania dobiegnie końca, najprawdopodobniej przestaniesz być już widoczny w Google.

 

Social media i reklama inwestycji

Równie interesujące dla branży nieruchomości są reklamy w social mediach. One co prawda nie są najważniejsze, jednak dzięki nim możesz zaistnieć w branży oraz zyskać uznanie wśród użytkowników. Podobnie jak w przypadku Google Ads, Facebook, Instagram oraz YouTube również możesz wykorzystywać do tworzenia skutecznych kampanii reklamowych dla swoich inwestycji, ale i nie tylko. 

Dzięki SM możesz pokazywać swoje inwestycje od kuchni – udostępniać informacje o tym, jak powstają, jak przebiega proces podłączania instalacji grzewczej bądź elektrycznej oraz to, jakie posiadają dodatkowe udogodnienia. Wszystkie te elementy mogą wydawać się mało znaczące, jednak uwierz nam, Twoi klienci docenią cały ten wysiłek, który włożysz w reklamę i promocje nieruchomości, również pod kontem społecznościowym. Szczególnie jeżeli przeważającą grupą osób zainteresowanych Twoimi nieruchomościami, są przedstawiciele pokolenia Z.

Wiele można by pisać o promocji i reklamie oraz doborze platform reklamowych do inwestycji. Internet stał się swego rodzaju rajem dla deweloperów, marketerów, reklamodawców, a także osób poszukujących ofert nieruchomościowych. Stanowi on dziś podstawowe źródło wiedzy, z którego można korzystać na naprawdę wiele sposobów. Wystarczy tylko wiedzieć, od czego i w jaki sposób zacząć.

 

Najbardziej skutecznymi kanałami są teraz Google Ads i Facebook Ads. Jeżeli uważasz tak samo, jednak chciałbyś dowiedzieć się nieco więcej na ten temat, to zapraszamy Cię do kontaktu. Wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu!