TikTok w branży nieruchomości. Jak wykorzystać jego potencjał w promocji sprzedaży mieszkań?

Aplikacje mobilne są dziś obecne w każdym smartfonie, tablecie, czy laptopie. Mogą to być aplikacje społecznościowe, finansowe, czy też nawigacyjne. W ostatnim czasie jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji społecznościowych jest TikTok, z którego jeszcze do niedawna korzystała prawie sama młodzież. Jednak liczba użytkowników serwisu wciąż rośnie i coraz częściej pojawiają się w nim konta publiczne, czy firmowe. TikTok to nie tylko rozrywka – ma on spory potencjał, jeżeli chodzi o promocję marki i sprzedaż produktów. Zatem, czy jest to odpowiednia platforma dla branży nieruchomości? Jak możemy wykorzystać jej możliwości w promocji sprzedaży mieszkań?

 

Jaką aplikacją jest TikTok?

TikTok to nic innego, jak globalna społeczność wideo, która pozwala na tworzenie krótkich filmików. Od lat cieszy się ona niesłabnącą popularnością, nie tylko ze względu na rozrywkę. Założona w 2016 roku chińska aplikacja, której właścicielem jest firma ByteDance, już po roku działalności przejęła użytkowników konkurencji (Musical.ly), wykupując jej udziały za niemałą kwotę, bo ponad miliard dolarów. Od momentu powstania w serwisie, oprócz treści humorystycznych, zaczęły pojawiać się również treści edukacyjne oraz promocyjne. Wiele osób rozwija swój biznes właśnie na TikToku i co ciekawe – wiąże z tym swoją przyszłość i karierę. Jednak osiągnięcie sukcesu wcale nie jest tutaj takie proste. TikTok ma swój algorytm, którego należy się nauczyć, aby mógł on przynosić korzyści – ale o tym nieco później.

Aplikacja umożliwia tworzenie krótkich treści wideo – poprzez nagrywanie, edytowanie oraz publikowanie. Użytkownicy mogą przekazywać między sobą filmiki bezpośrednio na TikToku w formie wiadomości oraz dzielić się nimi poza serwisem. Do krótkich nagrań można dodać własny głos, gotową ścieżkę dźwiękową bądź zabawny efekt dźwiękowy. Podobnie jest z samym obrazem – aplikacja oferuje najróżniejsze nakładki, śmieszne tła oraz efekty.

Pomimo tego, że najliczniejszą grupą użytkowników na TikToku jest młodzież, z każdym rokiem coraz chętniej zaglądają tam również dorośli. Warto wspomnieć, że od początku swojej działalności TikTok zyskał 75 wersji językowych i stał się popularny w niemal 150 krajach na całym świecie.

 

W jaki sposób działa TikTok i jakie daje możliwości developerom?

Samo korzystanie z aplikacji jest dziecinnie proste. Po pobraniu i założeniu konta w serwisie wystarczy zezwolić programowi na dostęp do kilku istotnych elementów: kontaktów, kamery, nagrań dźwiękowych oraz lokalizacji urządzenia. Gdy już to zrobimy, będziemy mieć otwarty dostęp do ogromnej bazy podkładów dźwiękowych, utworów muzycznych oraz efektów specjalnych i filtrów. Jeżeli nie chcemy tworzyć i publikować własnych filmików, a jedynie przeglądać pracę innych użytkowników, nie musimy koniecznie zakładać własnego konta. Wiąże się to jednak z niemożliwością obserwowania twórców, lubienia ich filmów oraz komentowania.

TikTok, jako aplikacja, jest dostępna również w przeglądarce. Oznacza to, że możemy z niej korzystać także na komputerze stacjonarnym. Wyróżniającym elementem, z jakiego zasłynął ten najszybciej rozwijający się serwis społecznościowy, jest zapętlenie. Aby obejrzeć kolejny/poprzedni filmik wystarczy przesunąć palcem po ekranie w dół lub w górę. W przeciwnym wypadku nagranie wideo będzie odtwarzać się w nieskończoność. No dobrze, ale co z branżą nieruchomości? Jakie możliwości TikTok daje deweloperom, inwestorom i pośrednikom?

W przeciwieństwie do wspomnianej Musical.ly TikTok nie skupia się jedynie na prezentacji lip-sync, czyli naśladowaniu oryginalnego wykonawcy poprzez synchronizację ust oraz mimiki z odtwarzaną ścieżką dźwiękową. Innymi, a zarazem najpopularniejszymi formami, z których możemy korzystać na tej platformie, są: stand-up, pokaz, stream oraz film poradnikowy. W zależności od charakteru naszego profilu możemy zatem tworzyć treści humorystyczne, prezentować własne umiejętności, udostępniać relację na żywo, czy pokazywać jak tworzymy coś krok po kroku.

Jeżeli chodzi o TikToka w branży mieszkaniowej. Deweloperzy do promocji inwestycji oraz budowania świadomości marki wśród użytkowników mogą wykorzystać przede wszystkim:

  1. Kreowanie treści wideo – TikTok to przede wszystkim platforma wideo. Oznacza to, że tworzenie interesujących filmów może przyciągnąć uwagę użytkowników i zwiększyć zasięg promocyjny danej inwestycji. Deweloperzy mogą wykorzystać TikToka do zaprezentowania wizualizacji projektów, czy interesujących miejsc znajdujących się wokół inwestycji.
  2. Wyzwania i hashtagi – tworzenie hashtagów związanych z inwestycją może przyciągnąć uwagę użytkowników i zachęcić ich do udziału w kampanii reklamowej. Wyzwania na platformie można potraktować, jako serię krótkich filmów związanych z inwestycją. Mogą one prezentować standardy mieszkań, czy udogodnienia, które będą znajdować się w danym przedsięwzięciu, bądź w jego obrębie. Hashtagi natomiast służą temu, by użytkownicy mogli łatwiej odnajdywać treści związane z daną inwestycją.
  3. Docieranie do młodszych odbiorców – TikTok to platforma, która jest szczególnie popularna wśród młodych użytkowników. Oznacza to, że duża grupa osób korzystających z tej platformy to również młodzi dorośli, którzy mogą mieć bliższe bądź dalsze plany związane z zakupem własnego mieszkania. Jest to więc doskonałe narzędzie dla deweloperów, którzy chcą dotrzeć do tej grupy odbiorców.
  4. Zasięgi influencerów – społeczność influencerów, tworzących swoje treści na TikToku, ma ogromną bazę fanów. Wykorzystanie ich do promocji nieruchomości może przyciągnąć uwagę nowych użytkowników, których zainteresowała prezentowana oferta mieszkaniowa. Deweloperzy mogą zatem nawiązać współpracę z takimi influencerami, którzy pasują do ich marki i są w stanie wypromować ją w szerszym gronie.
  5. Live streaming – szczególnie interesująca dla branży nieruchomości może być forma poradnikowa TikToka. Tworzenie transmisji na żywo to dobry sposób na pokazanie postępu prac na budowie, prezentację ofert inwestycyjnych, a także odpowiadanie na pytania użytkowników na żywo. Pamiętajmy jednak, że forma takich filmów powinna być lekka oraz łatwo przyswajalna. Każdy użytkownik serwisu może bowiem okazać się naszym potencjalnym klientem.

Wszystkie wymienione wyżej strategie mogą być pomocne dla deweloperów i inwestorów, którzy chcą zwiększyć zasięg i zainteresowanie swoją inwestycją na tej platformie społecznościowej.

 

Jak wykorzystać algorytm TikToka do promocji sprzedaży mieszkań?

Aby móc w pełni korzystać z możliwości, jakie daje TikTok, należy przede wszystkim utworzyć w serwisie profil. W zależności, czy będzie to profil prywatny, czy firmowy deweloper może korzystać z różnych opcji. Warto zaznaczyć, że konto prywatne pozwala na wykorzystywanie wszystkich zasobów TikToka. Natomiast, jeżeli chodzi o konto firmowe, tutaj już trzeba liczyć się z prawami autorskimi – nie każda ścieżka dźwiękowa będzie dostępna przy tworzeniu filmiku na temat nieruchomości. Co ciekawe, konto firmowe daje dostęp do danych analitycznych. Dzięki nim możemy przeglądać różne statystyki, podobnie jak to się ma np. na Instagramie czy Facebooku. Po założeniu profilu należy uzupełnić dane i już na samym początku określić, jaka będzie forma naszych filmików. Warto mieć pomysł na siebie i prezentować treści, które wyróżnią nasz profil wśród setek innych.

Ważną kwestią, jeżeli chodzi o TikToka, jest zakładka „Dla Ciebie”. To właśnie tam pojawiają się najpopularniejsze i najczęściej oglądane treści. Aby się w niej znaleźć, warto wiedzieć co nieco na temat algorytmu TikToka. Warto zwrócić uwagę na trzy główne elementy, czyli: liczbę reakcji (komentarze, lajki, udostępnienia), długość wyświetlania danego materiału oraz to, jak szybko zdobywa on wspomniane reakcje. Niezwykle istotną kwestią są tutaj również hashtagi. Dzięki umieszczeniu kilku z nich (maksymalnie 5) pod filmem algorytm TikToka może uznać go za pożyteczny, a co za tym idzie, umieścić go w „Dla Ciebie”. Najpopularniejsze hashtagi znajdziemy w trendach, czyli w zakładce „Odkryj”.

Przy tworzeniu treści wideo oraz hashtagów pomocna może okazać się również konkurencja. Warto obserwować jej poczynania, aby dobrać te hashtagi, które cieszą się największym zainteresowaniem. Jeżeli z odpowiednio dużym zaangażowaniem podejdziemy do tworzenia krótkich materiałów poradnikowych, istnieje większe prawdopodobieństwo, że z czasem użytkownicy będą częściej trafiać na nasze publikacje. Co jest korzystne z perspektywy promocji i reklamy naszych inwestycji mieszkaniowych.

 

TikTok – dobre praktyki dla inwestorów

Pamiętajmy, że TikTok również ma swoje zasady. Aby w pełni korzystać z jego dobrodziejstw, warto pamiętać o przestrzeganiu regulaminu, który może być co jakiś czas aktualizowany. Warto więc śledzić zapisane w nim zasady na bieżąco. Użytkownicy TikToka przyzwyczajeni są do krótkich filmików, dlatego warto poruszać w nich maksymalnie dwa wątki. Klipy w pozycji horyzontalnej nie zdadzą sprawdzianu, ponieważ z reguły z TikToka korzysta się na smartfonie – zatem dużo lepiej jest nagrywać je w pozycji wertykalnej. Warto również zachęcać widzów do interakcji, dzięki czemu będą oni chętniej odwiedzać nasz profil. Inną istotną kwestią jest umieszczenie w profilu linków do Instagrama, czy YouTube. W ten sposób zwiększamy ruch również na pozostałych mediach społecznościowych.

Każdy algorytm lubi systematyczność. W przypadku TikToka publikowane treści powinny być autentyczne i umieszczane na profilu regularnie. Jest on tym medium, gdzie warto mieć przygotowaną strategię, jednak sukces można osiągnąć również metodą prób i błędów. Warto wyznaczać sobie cele oraz monitorować skuteczność wdrażanych rozwiązań i treści.

Chcesz zyskać stałe grono odbiorców i wyprzedzić konkurencję? Pomożemy Ci stworzyć strategię na TikToku oraz dostosować Twój profil do bieżących trendów. Odkryjemy potencjał marketingowy Twojego biznesu z innej perspektywy. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu w social mediach – skontaktuj się z nami 🙂