Sprawdź jak zwiększysz skuteczność kampanii w Google Ads

wykresy

W wirtualny świecie przyciąganie uwagi realnego klienta to prawdziwe wyzwanie, nawet dla największych przedsiębiorstw i popularnych marek. Trudno jednak nie doceniać możliwości i zasięgu Internetu. W XXI wieku to właśnie działania w trybie online przekładają się na największe sukcesy współczesnych firm. Marketing internetowy staje się kluczowy, gdy naszym priorytetem jest budowa solidnej pozycji na rynku oraz odpowiednia kreacja marki. Warto wobec tego nieco bliżej przyjrzeć się konwersji z poziomu Google Ads.

Większa elastyczność i większa skuteczność

Zmiany wprowadzone w ostatnim czasie w Google Ads można uznać za znaczny postęp i realny przełom w zakresie tworzenia kampanii internetowych. W uproszczeniu, posiadacze kont w Google Ads zyskali większą swobodę, która przekłada się na poprawę optymalizacji strategii maksymalizacji konwersji. Co ważniejsze, zmiany te korzystne są zarówno w przypadku automatycznego, jak i samodzielnego ustalania stawek.

W tym miejscu warto podkreślić, że jedną z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych strategii ustalania stawek jest CPA (Cost Per Action). Przez długi czas strategia ta ograniczona była do wyboru jedynie jednej konwersji lub transakcji, na podstawie której system dokonywał automatycznej optymalizacji stawek. Z biegiem czasu, a także po wdrożeniu kolejnych zmian przez Google, użytkownicy mogli decydować o tym, które konwersje mają być pomijane na etapie optymalizacji kosztów.

Jak to działa?

Ustalanie stawek dla konwersji prawdopodobnie jeszcze nigdy nie było tak proste i elastyczne. Wdrożone rozwiązania umożliwiają bowiem odrębną konfigurację poszczególnych działań, które powodują konwersję. A dokładniej możliwość przydzielania poszczególnych konwersji do konkretnych kampanii, ale przede wszystkim, możliwość uwzględnienia danych konwersji w Konwersjach jak i nie, edytując każdą konwersję osobno w zakładce Konwersje.

Ostatnia zmiana umożliwia samodzielne wskazywanie tych działań, które wywołują konwersję mającą istotne znaczenie w procesie tworzenia strategii optymalizacji i ustalania kosztów. W ten sposób każdy użytkownik Google Ads może mieć realny wpływ na efektywność automatycznego ustalania stawek, niezależnie od tego czy opiera się on na modelu CPA (docelowym koszcie pozyskania), ROAS (docelowym zwrocie z nakładów na reklamę) czy też eCPC (ulepszonym koszcie kliknięcia).  Wynika to z tego, że wszystkie stawki optymalizowane są w oparciu o dane zawarte w kolumnie „Konwersje”. Warto również dodać, że wszystkie dane dotyczące poszczególnych działań widoczne są w kolumnie „Wszystkie konwersje” i mogą być one pomocne przy samodzielnym ustalaniu stawek, przy kreowaniu kampanii reklamowych w Google Ads.

Przeanalizujmy możliwości Google Ads na prostym przykładzie.

Prowadząc sklep internetowy z np. luksusowymi produktami dla dzieci, jesteśmy zainteresowani przede wszystkim dwoma działaniami powodującymi konwersję. Mianowicie chcemy pozyskać dane dotyczące sprzedaży online oraz produktów w koszyku. Co więcej, strategię automatycznej optymalizacji stawek chcemy oprzeć tylko i wyłącznie na sprzedaży online.

W takiej sytuacji konwersję „sprzedaż online” dodajemy do kolumny „Konwersje”, natomiast „produkty w koszyku” pozostawiamy w kolumnie „Wszystkie konwersje. W ten sposób stawki kampanii ustalane będą tylko według sprzedaży online, a my nadal będziemy mogli analizować dane dotyczące produktów w koszyku.

Zdecyduj sam

Aby korzystać z nowych możliwości Google Ads wystarczy zalogować się do swojego konta i wprowadzić odpowiednie ustawienia w Uwzględnij w „Konwersji”. Wszelkie informacje na ten temat odnaleźć można między innymi na stronie:

https://support.google.com/google-ads/answer/4677036?hl=pl#null

Jeżeli chcesz stworzyć efektywną kampanię w Google Ads dla swojej firmy, możesz również skontaktować się z naszą agencją. Chętnie podpowiemy Ci ciekawe rozwiązania, a także wyjaśnimy zalety, jakie może zapewnić Twojej firmie outsourcing marketingu.