Softmarketing – i biznes staje się Biznesem

Jesteś przedsiębiorcą, deweloperem, który prowadzi działalność gospodarczą polegającą na realizowaniu projektów na rynku nieruchomości. Jesteś profesjonalistą, nieprawdaż? Chcesz, aby o Tobie i o tym, czym się zajmujesz, mówiono w samych superlatywach? W takim razie powinieneś zainteresować się pojęciem soft-marketingu (tzw. marketingu miękkiego). Kreowanie wizerunku jeszcze nigdy dotąd nie było takie proste.

Co to jest soft-marketing?

Najważniejsze dla przedsiębiorcy jest zadowolenie klienta, w twoim przypadku nabywcy nieruchomości. Ty jako inwestor musisz być na bieżąco z aktualnie panującymi trendami, aby sprostać wszelkim oczekiwaniom swoich interesantów. Równie ważne jest, abyś podejmował takie działania, które sprawią, że klient będzie chciał rozpocząć współpracę właśnie z Tobą.

Z pomocą przychodzi idea soft marketingu, która odnosi się do działań związanych z kreowaniem wizerunku i świadomości marki. Marketing miękki ma na celu ukierunkowanie potencjalnych nabywców w stronę zainteresowania się ofertą Twojej firmy. Odnosi się ona również do kreowania interakcji społecznych oraz prowadzania badań rynkowych, dotyczących preferencji konsumentów oraz trendów w ich zachowaniach.

Bez względu na to, czy sprzedaż odbywa się poprzez stronę internetową, telefonicznie czy podczas spotkania face to face, nabywcy są z natury nastawieni sceptycznie, a niekiedy przestraszeni ogromem pracy i funduszy, jakie pochłania całe przedsięwzięcie mieszkaniowe. Celem soft-marketingu jest zmiana dotychczasowych opinii społecznych poprzez tworzenie sieci kontaktów międzyludzkich, kreowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zachęcenie potencjalnych nabywców do zapoznania się z Twoją ofertą.

Marketing miękki jest również dobrym rozwiązaniem przy kontaktach ze stałymi klientami. Widząc, jak twoja pozycja umacnia się na rynku, będą zadowoleni ze współpracy z profesjonalistą – czyli właśnie z Tobą.

Koncepcja soft selling

Objaśniając termin soft marketingu, nie można zapomnieć o dwóch towarzyszących temu słowu pojęciom, a mianowicie hard-selling oraz soft-selling. Czym się różni „twarda” sprzedaż od tej „miękkiej”?

Hard-selling to, wykorzystanie bezpośredniej i zdecydowanej metody sprzedaży, często z wykorzystaniem bardzo agresywnych technik. Zwieńczeniem hard-sellingu jest natychmiastowe wezwanie do zakupu. Metoda ta sprawdza się szczególnie w przypadku sprzedaży na miejscu, natomiast jeżeli chodzi o kreowanie pozytywnego wizerunku dewelopera, rażący charakter „twardej” sprzedaży, będzie raczej zniechęcające dla potencjalnego nabywcy.

Soft-selling zaś polega na tworzeniu tekstów promocyjnych bez umieszczania w nich natychmiastowego wezwania do zakupu. Teksty promocyjne najczęściej kierują czytelnika do strony partnera autora danego tekstu. Metoda ta polega na prowadzeniu sprzedaży pośredniej, która jest najbardziej skuteczna w przypadku promocji nieruchomości bądź mieszkań. Nabywca, po przeczytaniu interesującego tekstu, kieruje swą uwagę bezpośrednio na stronę Twojej firmy. Najlepszym przykładem soft-sellingu jest Content Marketing.

Kreatywnie i z pasją

Kreowanie pozytywnego wizerunku jest bardzo ważnym zabiegiem w pracy dewelopera. Dlatego ważne jest, abyś podchodził do tego z pasją i zaangażowaniem. Soft marketing będzie skuteczny, jeżeli podejdziesz do niego w sposób kreatywny. Pamiętaj, aby w swojej pracy wyróżniać się zarówno elastycznością i szerokim zasobem wiedzy na temat różnych technik sprzedaży, jak i indywidualnym podejściem do klienta.

 

Najlepiej będzie, jeżeli w praktyce zobaczysz na czym polega idea softmarketingu. Skontaktuj się z nami po więcej wskazówek na ten temat i stań się profesjonalistą w swoim fachu.