Omnichannel – wielokanałowa wszechstronność

Polski rynek nieruchomości jest bogaty w firmy deweloperskie, ilość takich firm sięga setki.
Mając tak dużą konkurencję na rynku, przedsiębiorcy decydują się na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, aby poszerzać swoje horyzonty i zwiększać zainteresowanie ofertą. Jednym z takich rozwiązań jest strategia omnichannel. Co to takiego i jakie są jej zalety? Na to pytanie odpowiemy poniżej.

Co to jest omnichannel?

Współcześni konsumenci są przyzwyczajeni do najnowszych technologii. Kiedy zaczynają interesować się zakupem produktu, robią to na jednym urządzeniu, aby potem, np. w drodze do pracy, kontynuować przeglądanie tej samej oferty na drugim. Strategia omnichannel polega na wykorzystaniu wszystkich dostępnych kanałów marketingowych, aby dotrzeć do potencjalnego klienta. Istotne jest to, że w tej strategii marka towarzyszy klientowi cały czas, nawet gdy pozostaje on offline.

Dzieje się tak za sprawą różnych działań promocyjnych firmy. Przykład: Pan Jan zainteresował się produktem i dodał go do koszyka na urządzeniu mobilnym, niech to będzie smartphone. Nie dokonał jednak płatności od razu, zrobił to kilka dni później na innym urządzeniu, tym razem niech to będzie komputer stacjonarny. Omnichannel marketing jest zatem spójną strategią, która nie tylko łączy ze sobą wszystkie dostępne kanały dotarcia do klienta, ale też synchronizuje ich pracę.

Omni-kanały

Polscy deweloperzy coraz częściej wykorzystują wielokanałową sprzedaż. W ciągu ostatnich lat, kiedy to Internet stał się głównym medium sprzedażowym, przedsiębiorcy czerpią korzyści z różnych rozwiązań technologicznych. Omnichannel zakłada harmonię pomiędzy takimi kanałami, jak:

  • Urządzenia mobilne,

  • Urządzenia stacjonarne,

  • SMS,

  • E-mail,

  • Chat,

  • Video-chat,

  • Internet.

Omni-sprzedaż

Tak jak już wcześniej wspomniano, omnichannel marketing zakłada zsynchronizowaną wielokanałową sprzedaż. Najpopularniejszą formą dotarcia do klienta jest Internet, zatem jak wykorzystać omnichannel w handlu? Podstawowym rozwiązaniem jest danie klientowi możliwości wyboru. Wiele osób składa zamówienia przez Internet, ale po odbiór udaje się już do sklepu stacjonarnego. Umożliwienie klientowi decydowania o tym, w jaki sposób kupi oraz otrzyma produkt jest niezwykle korzystne dla firm deweloperskich.

Omni-zalety

Chcąc zainteresować klienta ofertą sprzedaży, deweloperzy muszą pamiętać o tym, by dostosować ofertę indywidualnie do każdego klienta. Mobilność dynamicznie rozwija rynek firm deweloperskich – klienci chętniej kupują produkty przez Internet, mogą to robić gdzie chcą, i kiedy chcą. Strategia omnichannel marketingu to nic innego jak zysk.

Dzięki połączeniu wcześniej wymienionych kanałów (urządzenia mobilne, urządzenia stacjonarne, SMS, e-mail, chat, video-chat) przedsiębiorcy pozyskują nowych klientów, utrzymują relacje klient-sprzedawca na wysokim poziomie oraz wzmacniają swoją pozycję na rynku.

Integracja między wieloma kanałami sprzedaży jest zatem kluczem do zadowolenia klienta.

Po więcej informacji na temat strategii omni-marketingu i o tym, jak stosować ją w praktyce, zapraszamy Cię do kontaktu z nami. Niech Twoja marka spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Do omni-słyszenia!