Jak pracować mniej, ale skuteczniej

W świecie w którym bycie zajętym, czy jak teraz modnie mówić „zarobionym” stało się symbolem statusu, szukanie sposobów na oszczędność czasu jest akceptowalne tylko w celu zrobienia miejsca na dodatkowe zajęcia i obowiązki. I faktycznie, półka z poradnikami jak efektywnie zarządzać czasem, sobą w czasie a nawet czasem innych, ugina się pod ciężarem nieskończonych propozycji (na Amazonie to ponad 40 tysięcy książek w tej tematyce!). No cóż, gdyby faktycznie metody w nich opisywane były skuteczne, zaczęlibyśmy tonąć w wolnym czasie. Tak niestety nie jest, wszelkie badania wskazują, że jesteśmy coraz bardziej zajęci a już Polacy są w czołówce zapracowanych narodów. Badania przeprowadzone przez Kantar dla Work Service S.A. pokazują że statystyczny Polak pracuje średnio 45 godzin w tygodniu.

Mniej, ale mądrzej

Z jednej strony jesteśmy dumni z własnej pracowitości, ale czy więcej faktycznie znaczy lepiej? Psychologowie nie mają wątpliwości, że w przypadku pracy zależność jest odwrotna. Nie jesteśmy w stanie pracować wydajnie, skutecznie a przede wszystkim kreatywnie na dłuższą metę, a w dzisiejszych czasach to dobre pomysły wynikające z mądrych analiz zwyciężają. Mózg żeby dobrze funkcjonować potrzebuje odpoczynku oraz skupienia uwagi; zajmowanie się milionem rzeczy na raz jest więc kontraproduktywne. Dieter Rams, jeden z ikonicznych dizajnerów  i ojciec-założyciel podejścia funkcjonalistycznego w projektowaniu powiedział to najlepiej: „weniger aber besser”, czyli „mniej, ale lepiej”. W DeveloPRO nie dość że cenimy minimalistyczny design inspirowany Ramsem, to mamy też swoją „ramsowską” złotą zasadę: mniej, ale mądrzej. Dobrze wiemy że czas jest jedynym zasobem nieodnawialnym i dlatego wykorzystujemy go mądrze: tylko na to, na czym znamy się najlepiej.

Mózgi do wynajęcia

Szczególnie w branży deweloperskiej, zasada „mniej, ale mądrzej” wydaje się być cenna. Szczególnie w obecnej sytuacji, gdy można zauważyć zdecydowane przyspieszenie w branży deweloperskiej. Boom na rynku nieruchomości jest oczywiście zjawiskiem ze wszechmiar pozytywnym, jednak powoduje dość utrudniającą efektywne działanie presję na szybkie działanie. Gdy rynek rozgrzewa się do czerwoności, większość inwestorów przyspiesza, co jest zjawiskiem całkowicie zrozumiałym; przecież największe zyski zrealizuje ten deweloper, któremu uda się zrealizować jak najwięcej inwestycji w czasach koniunktury. Emocje podkręca fakt, że tak trudno przewidzieć kiedy wciąż wznosząca się winda rosnących cen i popytu w końcu się zatrzyma. I dlatego tak ważne jest mądre podejmowanie decyzji, skupienie się na tym co najważniejsze i współpraca z kompetentnymi partnerami biznesowymi.

Tworząc DeveloPRO taki był nasz cel: zgromadzić w jednym miejscu doświadczonych specjalistów z każdego etapu realizacji projektu deweloperskiego po to, by zapewnić naszym klientom unikalną na rynku usługę: eksperckie wsparcie na każdym kroku projektu deweloperskiego i szeroka perspektywa w patrzeniu na każdy problem. Co więcej, wielu naszych klientów przekierowuje do DeveloPRO zadania całych działów, wiedząc że w ten sposób superefektywnie przyspieszą realizację swoich inwestycji. W końcu wszyscy wiemy jak praco- i czasochłonne jest zbudowanie skutecznego zespołu np. sprzedażowego a w DeveloPRO mamy taki zespół dostępny.

Specyfika branży deweloperskiej

Biznes deweloperski jest ogromnie skomplikowany i ryzykowny – wbrew temu, co mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, szczególnie w czasach dobrej koniunktury na rynku mieszkaniowym. Mieszkanie czy dom, czy na użytek własny, na wynajem czy jako wakacyjne lokum to przecież produkt olbrzymiej wartości i decyzja o jego zakupie bądź nie ma olbrzymią wagę dla potencjalnego konsumenta. Co więcej, rozwój owego „produktu” jest relatywnie długi i obarczony wieloma ryzykami i potencjalnymi problemami. Z doświadczenia w DeveloPRO wiemy, że deweloperzy często tak bardzo skupiają się na operacyjnej stronie swojego biznesu, że zapominają o elemencie komercyjnym, a przecież mądry marketing zaczyna się w już w momencie wyboru lokalizacji inwestycji.  Jednym z najważniejszych niebezpieczeństw, które czyhają na dewelopera jest zjawisko eskalacji zaangażowania, zwane przez ekonomistów behawioralnych strategią czy też pułapką utopionych kosztów. Jest to powszechnie występująca tendencja do trzymania się obranego kierunku ze względu na zasoby już w dany pomysł zainwestowane. Dlaczego? Nikogo chyba nie zaskoczy gdy napiszemy, że im większa inwestycja, tym mocniejszy efekt pułapki utopionych kosztów; a w przypadku branży deweloperskiej inwestycje są olbrzymie, a czas realizacji na tyle długi, że istnieje spore prawdopodobieństwo konieczności zmiany kursu. Czasem wchodzi w grę lekkie wyostrzenie, a czasem może się okazać że wiatr preferencji konsumenckich zaczął wiać z zupełnie innej strony i rozpędzony okręt danej inwestycji trzeba zawrócić. Co wtedy? Należy oczywiście zważyć ryzyka: w koniunkturze i słabszy pomysł może się sprzedać, choć pewnie nie bez kosztów takich jak konieczność obniżenia ceny. Dlatego w DeveloPRO nasi eksperci od marketingu, im wcześniejszy etap realizacji projektu, tym mocniej zwracają uwagę na ryzyka i założenia biznesowe, które mogą się nie sprawdzić. A przecież unikanie błędów to największa oszczędność czasu i pieniędzy jaką każdy z nas jest sobie w stanie wyobrazić.

Dobra inwestycja

Każdy mądry szef wie, że jego siłą jest kompetentny zespół, dlatego że nikt nie jest w stanie zrobić wszystkiego sam. Doba ma tylko 24 godziny, a sił i koncentracji starcza nam na bardzo ograniczoną ilość problemów. Dlatego kluczem do skuteczności jest dobre zdefiniowanie które zadania są faktycznie dla nas kluczowe i przełożą się na największe efekty i właśnie na nich skoncentrować 100% swojej uwagi i kreatywności. Co do reszty, to można uznać jak wspomniany wcześniej Rams że to jedynie szum tła, ale wszyscy musimy się zgodzić że owym szumem również ktoś musi się zająć; najlepiej jeśli jest to ktoś kompetentny i doświadczony, bo po co generować więcej szumu, który odciągnie nas od rzeczy ważnych?

DeveloPRO to sprawdzeni partnerzy biznesowi, którzy efektywnie odciążają inwestorów na każdym kroku realizacji projektu deweloperskiego uwalniając ich czas i uwagę aby mogli się skupić na rzeczach dla nich najważniejszych.